Saturday, January 3, 2009

Permulaanku


Setelah sekian lama mendiamkan diri,mencari kekuatan..menyingkir keraguan, tiba-tiba timbul kerinduan di hati untuk saya kembali menjengah ke halaman yang telah sekian lama saya biarkan sunyi. Sebenarnya, begitu banyak cerita dan pengalaman yang ingin saya kongsikan bersama namun, sebagai orang baru yang baru sahaja mengenali dunia blog, saya tidak tahu di mana harus saya memulakan langkah. Alhamdulillah, akhirnya saya mampu juga memulakan langkah yang pertama ini.





Masa begitu cepat berlalu. Tirai 2008 telah berlabuh, meninggalkan kita dengan seribu kenangan yang pastinya meninggalkan kesan di hati. Perjalanan yang telah dilalui memberikan kita kekuatan untuk menghadapi hari-hari yang seterusnya. Walaupun kadangkala kita terpaksa melalui jalan yang sempit dan menyukarkan, namun akhirnya pasti terselit juga kemanisan yang hanya kita sedari setelah melalui segala kesulitan itu. Walau apa pun yang telah kita hadap, pasti ada sesuatu yang kita perolehi. Semoga kita mempelajari sesuatu melalui pengalaman lalu, memperbaiki kesilapan agar hidup kita lebih bererti.


Saya rasa masih tidak terlalu lewat untuk saya ucapkan selamat datang kepada tahun baru, tahun 2009. Cabaran yang setia menanti di hadapan pastinya menuntut semangat dan kesabaran yang tinggi dalam diri kita. Di permulaan ini, azam baru yang kita bisikkan pada diri pastinya masih marak menyala umpama api, membakar semangat yang berkobar-kobar untuk melakukan yang terbaik. Namn saya kira, api itu harus kekalkan nyalaannya agar apa yang kita inginkan, akhirnya berada di genggaman. Semoga tahun baru ini membuka lembaran baru dalam hidup kita, menjanjikan kejayaan cemerlang dan kebahagiaan berkekalan. InsyaAllah.

4 comments:

Lily said... at January 3, 2009 at 11:26 PM

bagus!
sgt berhemah la~

solehah said... at January 4, 2009 at 5:05 PM

haha....
tahun baru yg berhemah!!
ingat ly,janji kita...
we have to fight back...

Rizzana Cecilia said... at January 22, 2009 at 4:43 PM

solehah~

solehah said... at January 24, 2009 at 9:15 PM

eh...
cc...
lame x nmpk..

 

It's all about.....

Sharing is caring =)

So let us share thoughts, ideas or anything. May this sharing will benefit everyone.

HAVE A NICE DAY =)

About Me

My Photo
solehah
:: friendly~if you know who I am :: music is my soul ::
View my complete profile